דיאטה כדרך להתפתחות אישית

כל אחד מאיתנו נפגש במהלך החיים בקשיים שונים. קשיים פנימיים וקשיים חיצוניים.

גם הצורך לעשות דיאטה, דהיינו לשנות הרגלי אכילה, זהו קושי.

כמובן שיש שאלה מהי הדרך המתאימה להתייחס לקשיים הללו. במערכת האמונות שלי קושי יכול להיות הזדמנות להתפתחות אישית, הזדמנות ללמוד דברים חדשים. מניסיוני, לעתים קושי יכול להתגלות כדלת לחיים טובים יותר, חיים מאושרים יותר.

כאשר יש צורך להפחית במשקל (או להעלות במשקל), זהו קושי. יחד עם זאת אם מתייחסים לקושי הזה כאל הזדמנות להתפתחות אישית, כהזדמנות ללמוד דברים חדשים אז עשוי להתגלות שהדרך להפחתה במשקל הופכת להיות נעימה ומתגמלת יותר, כשה"שכר" הנוסף, בתהליך למידה זה הוא גדול יותר מהפחתה במשקל.

כך למשל, כאשר אנשים מגיעים לקבוצת דיאטה, אשר עוסקת בשינוי הרגלי אכילה, הם עשויים לגלות דברים חדשים על החיים שלהם, דרכים חדשות לגרום לעצמם אושר ושימחה, דברים שלכאורה, לא קשורים לעשיית דיאטה. דבר דומה הוא שהולכים לטיפול פסיכולוגי כעזרה להפחתה במשקל.

דוגמה נוספת קשורה לעבודה גופנית-נפשית: כאשר אנשים מגיעים לשיעורים בשיטת אלכסנדר בשביל לקבל עזרה בתהליך האישי שלהם לשינוי הרגלי האכילה שלהם הם עשויים לגלות דברים חדשים על עצמם, על הדרך שבה הם משתמשים עם עצמם. הם עשויים להמשיך ולקבל שיעורים בשיטת אלכסנדר הרבה אחרי שהם הגיעו למשקל הרצוי שלהם.

לסיכום, כאשר אנשים מעוניינים להפחית במשקל (או להוסיף למשקלם), אני מציע להם להתייחס לכך כתהליך התפתחותי כולל, ולא כתהליך נקודתי אשר קשור רק להפחתה "טכנית" במשקל.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

רשומות פופולריות